Mercedes EIS / EZS / ESL /ELV javítása

EIS-EZS-ESL-ELV, ennek a négy rövidítésnek a hallatán a mercedes tulajdonosnak görcsberándul a gyomra, a felsorolt elektronikák javítása költséges - időigényes, valamint ha ezek közül bármelyik meghibásodik, akkor bizony trélerre van szükség. Egy komolyabb meghibásodás többszázezer forintjába kerülhet a tulajnak. Miért? Mindegyik elektronika az indításgátlással kapcsolatos EIS / EZS (Electronic ignition switch) - azaz elektronikus gyújtáskapcsoló, ESL / ELV - (Electronic steering lock) - elektronikus kormányzár. Továbbá ilyenkor még felmerülhetnek olyan rövidítések, hogy TCU illetve ISM. Amennyiben az EIS meghibásodik, akkor nem tudjuk elfordítani a kulcsot, nem tudunk indítózni. Ha nem lehet megjavítani vagy visszaállítani az eredeti állapotot, akkor újra kell programozni az összes felsorolt egységet és mivel általában a régi kulcsok sem használhatóak fel, ezért új kulcsokra is szükségünk lesz. Ezen elektronikák javításához a legolcsóbb eszköz is (EIS/ESL teszter) 1000 usd-nál kezdődik és a felső határ  3500 USD. Az EIS általában két processzoros elektronikát tartalmaz , a processzorok cseréje már önmagában is jelentős költséggel jár.





Az EIS meghibásodás okai:
  • alacsony akkumulátor feszültség
  • akkumulátor saru levétele vagy visszacsatlakoztatása bennehagyott kulcs esetén
  • EIS belső MCU vagy mikrokapcsoló meghibásodása
  • ESL motor meghibásodás, NEC mcu lezáródása.
  • MCU belső kontakthiba.
Mielőtt bármit kiszerelnénk a meghibásodott autóból, próbáljuk ki a tartalék kulcsunkat, ha azzal beindul, akkor csak egy új kulcsra vagy a hibás kulcs javítására van szükség. Ha nem indul be, akkor az alábbiak szerint járjunk el:

  • végezzünk diagnosztikát
  • minden esetben a gyujtáskapcsoló egységet a kormányzárral együtt szereljük ki, és küldjük el tesztelésre.
  • az EIS-t mindig tisztelettel kezeljük, függetlenül attól hányszor javítottunk már.
Biztonsági intézkedések:
  • csak antisztatikus bevonattal ellátott asztalon dolgozzunk és használjunk egyéni védőfelszerelést (köpeny, karkötő, kesztyű), a munkaeszközök, pl forrasztóállomás - földeltek legyenek.
  • A javítandó egység eeprom-MCU adatait mindig olvassuk ki és készítsünk biztonsági másolatot, ez legyen az első munkafolyamat.
  • A teszteléshez csak jóminőségű eszközöket használjunk, itt nincs helye feltört, klón eszközöknek. Az egységeket stabilizált tápegységre kapcsoljuk, az áramfelvételből már lehet egyes hibákra következtetni.
  • a teszteléshez mindig szükséges az EIS-ESL-kulcs hármas, ezt mindig kérjük el illetve szereltessük ki.
Néhány eszköz a javításhoz-kiszereléshez:

EIS eltávolító



A programozáshoz: AK500, VVDI, CGDI, Autel eszközöket használhatunk.



Gyakori EIS problémák típusonkénti felsorolása:

2004 előtt:

W220: S280, S320, S350, S500, S600

2002 előtt:

C200, C280, E240, E280, E320 és SLK sorozat

Benz W220 EIS modellek:

2205450008 2155450208

2155450308 2155450408 2155450508

2155450608 2155450808 2155450908 és így tovább

Az 2155450208,2155450408,2155450608 EIS modellek gyakran nem "élednek fel"- alvó üzemmódban marad, a korábbi javítási tapasztalatok alapján ezt valószínűleg a CPU instabilitása okozza. És ezt az EIS problémát az 1J35D és a 4J74Y chip cseréjével lehet megoldani.

2155450408 EIS általános hiba és megoldás:

A kulcsot el lehet fordítani, de nem indítózik. Ezt a helyzetet a CPU 1J35D vagy 4J74Y adatok sérülése okozza.Ez a probléma megoldható a chip adatok módosításával vagy a CPU cseréjével.

2205450008 és 2155450308 modell:

Ez a W220 első EIS-e, két Motorola chippel felszerelve: 1D69J és 0D69J.Mivel a CPU állandó használatban van (nincs alvó mód), ennek eredménye az adatvesztés illetve a cpu öregedése miatt a belső kontakhibák kialakulása.Ha az 1D69J és 0D69J megsérül, nem tudunk vásárolni helyettesítőt, az egész EIS-t cserélni kell 2155450608 vagy 2155450808-ra.

2155450808 és 2155450908 EIS: 

A CPU 1L85D és 3L40K stabilan működik. De problémát találtam: az EIS, az ECU és az ESL az autó indításakor általában megújítja a szinkronizációt, de az 1L85D és 3L40K-vel felszerelt EIS nem változtatja meg a kódot. Az összes S-sorozatban, E-sorozatban és a C-sorozatban, amely a 9S12-rel van felszerelve jelentkezik ez a hiba.

2155450808 és a 2155450908 számú EIS másik problémája az elektromos szivárgás tünete. Lehet, hogy egy egész napos parkolás után nehéz elindítani az autót. Ezt a CPU instabilitása okozza, ez az EIS sem vált alvó üzemmódba, minden CPU fut, ami elektromos szivárgás tünethez vezet. Sokan nem értik a hiba okát, ezért az akkumulátorra fogják. Az ajánlott megoldás az 1L85D és a 3L40K chip cseréje.



  Az eis működőképességére az áramfelvétel alapján is lehet következtetni:

  W202, 208, 210 EIS asztali tesztelése:
 
  Tápfeszültség: 14.0V, Nyugalmi áramfelvétel: 30 mA, ha ettől több vagy kevesebb (pl. 20 v. 40mA), akkor
  hibás az
eis.
Ezek az EIS-ek nagyon gyorsan alvó üzemmódba kerülnek, és az áram 0-ra csökken. Bármely
  kulcs behelyezésével felébreszthető. Ha behelyezünk egy kulcsot és bekapcsoljuk a tekercset, az
  áramfelvétel ~ 130mA-ra emelkedik. Van egy mikrokapcsoló, amelyet megnyomunk a kulcs
  behelyezésekor. Ha az áram nem változik a kulcs behelyezése után, akkor vagy a kapcsoló, vagy az MCU1
  meghibásodása okozza a problémát.
Ha a kulcsot nem ismerik fel (nem az autó sajátja), akkor az áram
  30 mA-re csökken. Ha a kulcs felismerhető, de hash hiba vagy más probléma van, az áram sokáig ezen a
  szinten marad.
A kulcs felismerése esetén az ESL-nek ki kell oldódnia, és aktiválódik a mágnes, amely
  lehetővé teszi a kulcs elfordítását. Az áramfelvétel rövid ideig csaknem 1A-ra emelkedik. A kulcs most
  elfordítható. A kulcs elfordítása után az áramfelvétel rohamosan csökken.

  W220 EIS asztali tesztelése:

  W220 EIS hasonló a W210 EIS-hez,  2 db  HC (7) 05 kontroller található benne. Általában 1999-2001-es modellekbe építették
  be. 220 545 0008, 220 545 0208, 220 545 0408, 215 545 0008 stb. A W220 modellek nem rendelkeznek kormányzárral, a váltó
  DAS funkcióval rendelkezik. A kulcs adatokat az eeprom tárolja, és az indítási engedélyt csak akkor adja ki, ha az EIS, a váltó és a
  motorvezeérlő is felismeri a kulcsot.
Ebben az EIS-ben nem tárolnak futásteljesítményt vagy VIN-t.

 
Tápfeszültség: 14.0V, Nyugalmi áramfelvétel: 40 mA, Ismeretlen kulcs behelyezése esetén az áramfelvétel
  megemelkedik 150 mA-re.

ELV javítás:

 ESL / ELV W204, W207, W212

 

   Hibajelenségek:

  • A jármű nem indul el, és a kormány nem oldódik
  • Zajos a kormányzár
  • A kulcs bekapcsolja az elektronikus gyújtáskapcsolót (EIS / EZL), de nem indul el
  • Nincs villogó fény a kulcs elfordításakor az EIS-ben (elektronikus gyújtáskapcsoló)
  • Az elektronikus kormányzár (ESL / EVL) nem hallható, amikor a kulcsot behelyezik az EIS zárba.
  • A kormánykereket nem lehet elfordítani, még akkor sem, ha a kulcsot behelyezik az EIS-be.
  • Hibakód: 9003, N26 / 5 ESL / ELV vezérlőegység. Nincs visszajelzés a feloldás során. 
  • Hibakód: 9005, N26 / 5 ESL / ELV vezérlőegység. Kommunikációs hiba.

   Gyakori hibák vagy hibakódok:

  • Hibakód: 9003, N26 / 5 ESL / EVL / ELV vezérlőegység.
  • Hibakód: 9005, N26 / 5 ESL / EVL / ELV vezérlőegység. Kommunikációs hiba. 
  • A22449 - Az elektronikus gyújtászár meghibásodott. Belső elektromos hiba van. 
  • A25407 - Az elektronikus kormányzár meghibásodott. Mechanikus hiba van. 
  • A25408 - Az elektronikus kormányzár meghibásodott. Jelhiba van, vagy hibás üzenet.
  • A25409 - Az elektronikus kormányzár meghibásodott. Alkatrészhiba.
  • A25464 - Az elektronikus kormányzár meghibásodott.

Két lehetséges hiba keletkezhet ebben az ELV-ben, a működtető motor meghibásodása és a NEC chip bezáródása, a javításához speciális eszközparkra van szükségünk:





A képek önmagukért beszélnek, a szétszerelés folyamatával nem foglalkoznék. Amennyiben az ügyfélnek jó, ha javítás helyett emulátort szerelünk be a kormányzárba, azt is megtehetjük (ebben az esetben megszűnik a kormány mechanikus védelme).


Mivel teljesen méretazonos illetve a csatlakozó is azonos, ezért semmilyen átalakítás nem szükséges a beszereléshez.


TELEFON E-MAIL
+36-30-481-3332 Általános információk: info@motorvezerlo.hu
Ügyfélfogadás csak telefonos egyeztetést követően. Technikai információk: kmcservice@chiptech.hu

Megrendelési email: rendeles@motorvezerlo.hu