Autó távírányító javítás (általános információk):


Távirányító javításTávirányító javítás

Távirányító javítás

A képeken néhány gyári távirányító javítás előtti és utáni állapotát láthatjuk.

A távirányítók meghibásodása legtöbbször: felhasználói elemcserekor keletkezik.

Hiába a használati utasítás, a felhasználók sajnos nem szakszerűen szedik szét a távirányítókat. Az elemcserének 1 percen belül kellene megtörténnie (különben elveszíti a szinkronizálást – ez nem minden márkára igaz!), ami általában sokkal hosszabb időt vesz igénybe egy felhasználó esetén, aztán meg csodálkozik, hogy nem működik az eszköz (általában először szétszedik megnézni, hogy milyen elem van benne, majd elmennek megvenni és csak utána cserélik, tehát van, amikor napok telnek el a kivétel és az új behelyezése között). Egyes márkák, pl. Peugeot, Citroen, Renault, stb. távirányítói hajlamosabbak a meghibásodásra, a beépített gumilapok elkopnak, a távirányító ház szét esik stb. A mikrokapcsolókat is sokkal gyakrabban kell cserélni.

Az alábbi eszközök fontosak azok számára, akik távirányító javításával szeretnének foglakozni:

RF detector – szerintem a legfontosabb eszköz - Lehet különálló eszköz, kulcsprogramozó diagnosztikai eszközzel egybeépített RF detector, vagy akár oszcilloszkópra kapcsolható adapter, sőt értékesítenek USB-s RF detector-t is. A lényeg, működjön a 100 Mhz- 1Ghz tartományban. Nagyon sok működő távirányító kerül hozzánk, csak amiatt, hogy elemcserekor a szinkronizálást elveszítik. Amikor javításra hoznak egy távirányítót, első dolgunk a tesztelése. Ha kibocsájtja a megfelelő frekvenciájú modulált jelet, akkor nem lehet hibás. Ilyen esetben tanítani kell az adott gépjárműhöz, ami legtöbb esetben annyit jelent, hogy kulccsal kinyitjuk az autót, ráadjuk a gyújtást – de nem indítjuk el -, majd valamelyik gombot néhány másodpercig nyomva kell tartani, majd indítás lekapcs. és tesztelés. Viszont ez gépjármű típusonként változik és csak a használati utasításban található meg a pontos leírás (hány másodpercig, melyik gombot kell nyomva tartani). Bizonyos távirányítókat nem lehet így szinkronizálni (pl. crysler), mert addig nem fogadja el a gépjármű rendszere a távirányítót, amíg programozási helyzetbe nem kapcsoljuk egy működő távirányítóval, tehát minimum két távirányítóval kell rendelkeznünk az adott kocsihoz és az egyiknek szinkronban kell lennie ahhoz, hogy szinkronizálni tudjuk a másikat. A probléma csak az, hogy a gyártó csak egy távirányítót ad a gépkocsihoz eladáskor. Ha csak egy távirányítóval rendelkezünk, akkor sajnos csak diagnosztikai vagy kulcsprogramozó eszközzel tudjuk programozható állásba kapcsolni a gépjármű rendszerét és tudjuk szinkronizálni a távirányítót. További eszközök: jó minőségű forrasztó állomás és nagyon sok pótalkatrész (mindenféle típusú gombelem a távirányítókhoz, valamint mikrokapcsolókból is létezik legalább 20-25 típus, amit az autós távirányítókban használnak). Amennyiben kulcsház cserével is szeretnénk foglalkozni, akkor célszerű egy készletet beszerezni abból is.

A leggyakoribb hibák:

1,- A távirányítót addig használták, amíg az elem teljesen lemerült. Ebben az esetben elemcsere, RF tesztelés majd szinkronizálás, ha szükséges.

2, - A távirányító ház sérült, elhasználódott, mikrokapcsolók meghibásodtak, vagy szétestek. Kulcsház csere (ha transzpondert tartalmaz, akkor azt ne felejtsük el átrakni) az elektronika javítása (mikrokapcsolók cseréje), elemcsere, RF tesztelés, ha szükséges szinkronizálás.

3,- Csak egyik vagy másik nyomógomb működik (csak zárni vagy nyitni lehet a távirányítóval). RF tesztelés – a nem működő gomb esetén nincs RF jel. Az adott mikrokapcsoló ellenőrzése – általában jól működik. A hiba ilyenkor a panelen keresendő, a furat galvanizálása - átvezetése szakad meg.

4,- Az ügyfél elemet vagy kulcsházat cserélt, a távirányító működik, de az autó nem indul el. Elemcsere esetén könnyű kiejteni a kulcsházból a transzpondert (ez főként az utángyártott kulcsházakra vonatkozik), ha az ügyfél nem veszi észre, akkor az indításgátló nem engedi beindítani az autót, vagy beindul és azonnal le is áll. Kulcsház csere esetén pedig rendszeresen benne hagyják a régi kulcsházban, mivel a transzponder kialakítása általában műanyag alkatrészre hasonlít. Néhány típus esetén üvegcsöves kialakítású, aminek a cseréje tapasztalatot igényel, mivel könnyű eltörni.

5,- Az ügyfél vagy jó haverja, szomszédja, stb. mikrokapcsolót cserélt: ez a legrosszabb kombináció – spórolni akarnak néhány ezer forintot – és a végeredmény általában felvált vezetőfólia, nagy forrasztóón duncsok és nem működő távirányító. A spórolás ebben az esetben azt eredményezi, hogy ha nem lehet megjavítani, akkor kell vásárolni egy utángyártott távirányítót (ha létezik az adott típushoz), kulcsprogramozóval hozzá kell illeszteni az indításgátlóhoz (aktív transzponder esetén). Ehhez szükséges a PIN kód is (az autó biztonsági kódja) esetleg még a kulszárat is másoltatni kell, ha nem cserélhető. Ez kb. 20-30.000 Ft-os kiadás is lehet vagy 40-50.000,-Ft os, ha vesznek egy gyári új kulcsot a márkaszervizben. Tehát csak akkor nyúljunk bele egy távirányítóba javítási célzattal, ha rendelkezünk megfelelő forrasztási gyakorlattal, megfelelő eszközökkel!

TELEFON E-MAIL
+36-30-481-3332 Általános információk: info@motorvezerlo.hu
Ügyfélfogadás csak telefonos egyeztetést követően. Technikai információk: kmcservice@chiptech.hu

Megrendelési email: rendeles@motorvezerlo.hu