|
Emulátorok EGR, IMMO
VAG immo emulátor: Az áramkör ATTINY2313 mikrokontrolleren alapul, Kínából 3500,-Ft-ért beszerezhető, de aki szeretné megépíteni, annak az alábbiakban közlöm a komplett leírását. Beültetési rajz illetve a kész emulátor: Immobilizer emulátor
(VAG IMMO emulátor) támogatja a VAG
auto csoportot (Audi, VW, Skoda, Seat). Működik 1998-2003 évjáratig
lehetővé
teszi az indításgátló letiltását. Alkatrész lista: 1. ATtiny
2313 mikrokontroller,
2. 78L05 SMD
feszültségszabályozó,
3. MMBT3904
bipoláris tranzisztor (2db),
4. Tantál
kondenzátor SMD 10 μF / 16V, 5. SMD 22pF
kerámia kondenzátor,6. Kerámia
kondenzátor SMD 0,1 μF (2 db ), 7. Dióda 1A SMD, 8.
Kvarc 4.000 MHz,9. LED (SMD)
1206, 10.
Ellenállás (SMD) 1206 0 (2db), 11.
Ellenállás (SMD) 1206 680 Ohm, 12.
Ellenállás (SMD) 1206 1 kOhm, 13.
Ellenállás (SMD) 1206 2,2 kΩ (2db), 14.
Ellenállás (SMD) 1206 10 kΩ (2 db),15.
Ellenállás (SMD) 1206 15 kOhm
Az ATTINY2313 configurációs és security bit beállítása: Az ATTINY2313 tartalom és panelterv
letöltése: http://www.chiptech.hu/Downloads/VAGIMMO.ZIP Használata: A sebességváltó
sebességének automatikus észlelése a W-Line
adatbuszon. Nem zavarja a diagnosztikai berendezés munkáját.
Csatlakoztassa a
diagnosztikai adaptert, és készítsen diagnosztikát, a motor indítása
után 5
másodperc elteltével. VW B5, Golf IV, Új Beate, Audi A2, A3, A4, A6, TT Az emulátort az óracsoport elektronikához kell csatlakoztatni: Emulátor GND - Kék csatlakozó 24 pont, Emulátor K - Kék csatlakozó 25, W ? Zöld csatlakozó 5, Emulátor IGN + 12V - Kék csatlakozó 1. A
műszerfalba beépített indításgátlóval felszerelt járművek esetén a
készüléket
kompakt kivitelben ajánljuk. A telepítéshez tegye a következőket: 1)
Válassza
le a műszerfal "W" csatlakozóját (zöld csatlakozó 5 érintkező) a
műszerfalról és csatlakoztassa a műszerfal "K" csatlakozójához (kék
csatlakozó 25 pont). 2)
Csatlakoztassa az emulátor "K-Lite" csatlakozóját a műszerfal
"K" csatlakozójához (kék csatlakozó 25 pont) 3)
Csatlakoztassa a "+ U" csatlakozót a műszerfal "IGN"
csatlakozójához (kék csatlakozó 1 pont). 4)
Csatlakoztassa a készülék "GND" csatlakozóját a műszerfal
"GND" érintkezőjéhez (kék csatlakozó 24 pont). VW Golf III, Passat B4 VW Sharan 98, Lupo 98, Polo 98, T4 VW LT 35 Audi 100, A6, A4,
A8 VAG
IMMO emulátor V.1 Alkatrész lista : Cx : 10uF, R2 : 100k, R1, R2 : 10k, Trigger : 74HC14, Microcontroller : AT89C2051, X1 ( kvarc oscillator ) : 11.0592MHz, Tranzisztor : sima NPN tranzisztor, pl. BC547, LED indikálja a modul működését, ha nem világít, akkor működik. VAG IMMO emulátor V.2 Alkatrész lista : R2 : 4.7K, R1, R3, R5 : 10K, Microcontroller : AT89C2051, X1 ( kvarc oscillator ) : 11.0592MHz, Tranzisztor : sima NPN tranzisztor, pl. BC547, Cx : 220nF (ha nem megfelelő a kommunikáció a K-Line, akkor módosítani kell), LED indikálja a modul működését, ha nem világít, akkor működik. Vag immo V.1 és V.2 mikrokontroller
szoftver: http://www.chiptech.hu/Downloads/VAGIMMO1.ZIP EMULATOR
TELEPÍTÉSI ÚTMUTATÓ AUDI A4, A6, A8 FEHÉR
ÉS BLACK IMMO BOX Immobilizer 4A0953234, 4B0953234, 8D0953234 és mások. 1, Húzzuk le
az immobox csatlakozóját. A vezetékes csatlakozóba az alábbiak szerint
kössük
be az emulátort : EMULATOR
TELEPÍTÉSI ÚTMUTATÓ VW, SEAT, SKODA 6-PIN
IMMO BOX (IMMO 1) Immobilizer
1H0953257, 5WK4678, 7M0953257, 5WK477, 5WK4634 és mások. 1, Húzzuk le
az immobox csatlakozóját. A vezetékes csatlakozóba az alábbiak szerint
kössük
be az emulátort : 1: + 12V (15. kapocs), EMULATOR
TELEPÍTÉSI ÚTMUTATÓ VW, SEAT, SKODA 8-PIN
IMMO BOX (IMMO 2) Immobilizer 1, Húzzuk le
az immobox csatlakozóját. A vezetékes csatlakozóba az alábbiak szerint
kössük
be az emulátort: 1: + 12V (30. kapocs), 2: + 12V (15. kapocs), 4: GND
(31.
kapocs), 5: GND (31. kapocs), 7: W-Line, 8. K-Line, MB
immo emulator: Ez az MB Immobilizer Emulator támogatja a Mercedes Sprinter, Vito, ML, A-osztályú autókat CR1 és CR2 motorvezérlő egységgel. A CR1 és a CR2 esetében a kapcsolás azonos. A különbségek csak a kristály oszcillátor frekvenciájában és az uC tartalomban vannak. MB Immo Emulator CR1 kristály oszcillátor frekvenciája 8MHz, CR2 kristály oszcillátor frekvenciája 16MHz. A kapcsolási rajz egyszerű, és nem igényel útmutatót. Minden elektronikai alkatrész szabványos és elérhető. A kontroller adattartalom letölthető: http://www.chiptech.hu/Downloads/MBIMMO.ZIP Az
MB
immo emulátor csak módosított motorvezérlő programmal működik: A CR2
ECU-ban leggyakrabban a 95P08 /
5P08C3 / 35P08 eeprom található. Az $ 1D0-tól $ 2D0-ig terjedő címeken az eredeti értékek helyett az alábbi adatokat kell szerkesztenie és beillesztenie: CR1 ECU
24C04 eeprommal. Az eredeti értékek helyett az $ 1EE-tól $ 1F9-ig terjedő címeken a következő adatokat kell szerkeszteni és beilleszteni: 2A 4E 00 00 FF FF 00 9C D4 13 56 01 CR1 ECU
24C02 / B58 eeprommal. Az eredeti értékek
helyett $38 és $39 közötti címeken az adatok szerkesztése és
beillesztése: az 2A 4E és
a $3F-tól $42 $ -ig terjedő címeken: 9C D4 13 56 Az MB Immo Emulator-ról
az ECU-ra vonatkozó pontos utasítások sok webhelyen érhetők el. Szóval,
itt nem
fogom beilleszteni a terjedelem csökkentése érdekében. EGR
emulátor Az
EGR
szelep hasznosságára és hibáira az ecu szoftver módosítások esetén
visszatérek,
a lényeg az, hogy időnként szükségessé válhat az EGR szelep
kikapcsolása
diagnosztikai célból vagy a drága cserét kívánják egyesek elkerülni. Ki
lehet
kapcsolni a motorvezérlő átprogramozásával vagy emulátor segítségével. Az EGR szelep működési elve:
Bizonyos üzemi körülmények között a kipufogó gáz egy részét
visszavezeti a
szívótorokba és keveri a beszívott levegővel. Mivel ez egy szabályozott
szelep,
ezért az újabbakat elektromotor (mágnes) mozgatja (régebben vákuum
vezérlésű
volt), és a nyitás mértékét egy potenciométeres jeladóval ellenőrzik.
Arra nem
szeretnék kitérni, hogy miért nem jó széntartalommal
rendelkező
kipufogógázt
a szívótorokba vezetni (meg kell nézni a visszavezetésben található
összes elem
belsejét, vastagon lerakódott korom), az
EGR szelep hasznos, mivel csökkenti a nitrogénoxid kibocsátást és segít
hamarabb elérni a motor üzemi hőmérsékletét (felmelegíti a beszívott
levegőt). Mindaddig,
amíg a rendszer jól működik, addig nincs nagyobb probléma vele (ha
leszámítjuk
a magasabb üzemanyag fogyasztást), viszont ha a lerakódott korom miatt
az EGR
szelep már nem tud kinyitni vagy bezárni, akkor nagyon érdekes
hibajelenségeket
tud produkálni (piros lámpánál lefulladó motor, időszakos rángatás,
erőtlenség,
stb). Ekkor a szerelő bejelenti a pénztárcánkat igencsak megkönnyítő
csere és
javítási összeget (nagyobb teljesítményű autók esetén, hűtött EGR
szelepet
alkalmaznak, a cseréje akár 300.000,-Ft is lehet). Sokan
alkalmazzák a lemezes lezárást, ez azt jelenti, hogy a visszavezetett
kipufogó gáz
útját egy lemezzel elzárják, viszont ezzel még nincs megoldva az
érzékelők
által generált hibajel, ami egyes esetekben akár csökkentett üzemmódra
kapcsolhatja az autónkat (vészüzemmód - MIL lámpa világít). Tehát marad a
szoftveres kikapcsolás (a motorvezérlő szoftverének módosítása) vagy az
emulátor. Ez utóbbi annyiban jobb, hogy könnyebben eltávolítható és
visszaállítható az eredeti állapot, valamint kicsit olcsóbb is.
Néhány példa az
emulátorra. Az
EGR emulátor egyszerű eszköz, sok magyarázatot nem
igényel. Az építéséhez szükséges alkatrészek bármelyik alkatrészboltban
beszerezhetőek. Az
emulátorok csatlakoztatásához azonosítani kell az EGR
szelep csatlakozójában az alábbi pontokat: GND � PCM+ -
EGR szelep motor pozitiv PCM- - EGR
szelep motor mínusz SSout �
sensor kimenet +5V � sensor
tápellátás |
TELEFON | |
+36-30-481-3332 | Általános információk: info@motorvezerlo.hu |
Ügyfélfogadás csak telefonos egyeztetést követően. | Technikai információk: kmcservice@chiptech.hu |
Megrendelési email: rendeles@motorvezerlo.hu | |