Emulátorok EGR, IMMO

VAG immo emulátor:

Az áramkör ATTINY2313 mikrokontrolleren alapul, Kínából 3500,-Ft-ért beszerezhető, de aki szeretné megépíteni, annak az alábbiakban közlöm a komplett leírását.

Beültetési rajz illetve a kész emulátor:

immo emulatorimmo emulator

Immobilizer emulátor (VAG IMMO emulátor) támogatja a VAG auto csoportot (Audi, VW, Skoda, Seat). Működik 1998-2003 évjáratig lehetővé teszi az indításgátló letiltását.

Alkatrész lista:

1. ATtiny 2313 mikrokontroller, 2. 78L05 SMD feszültségszabályozó, 3. MMBT3904 bipoláris tranzisztor (2db), 4. Tantál kondenzátor SMD 10 μF / 16V, 5. SMD 22pF kerámia kondenzátor,6. Kerámia kondenzátor SMD 0,1 μF (2 db ), 7. Dióda 1A SMD, 8. Kvarc  4.000 MHz,9. LED (SMD) 1206, 10. Ellenállás (SMD) 1206 0 (2db), 11. Ellenállás (SMD) 1206 680 Ohm, 12. Ellenállás (SMD) 1206 1 kOhm,  13. Ellenállás (SMD) 1206 2,2 kΩ (2db), 14. Ellenállás (SMD) 1206 10 kΩ (2 db),15. Ellenállás (SMD) 1206 15 kOhm

Az ATTINY2313 configurációs és security bit beállítása:

immo emulator

Az ATTINY2313 tartalom és panelterv letöltése: http://www.chiptech.hu/Downloads/VAGIMMO.ZIP

Használata:

A sebességváltó sebességének automatikus észlelése a W-Line adatbuszon. Nem zavarja a diagnosztikai berendezés munkáját. Csatlakoztassa a diagnosztikai adaptert, és készítsen diagnosztikát, a motor indítása után 5 másodperc elteltével.

VW B5, Golf IV, Új Beate, Audi A2, A3, A4, A6, TT

immo emulator

Az emulátort az óracsoport elektronikához kell csatlakoztatni: Emulátor GND - Kék csatlakozó 24 pont, Emulátor K - Kék csatlakozó 25, W ? Zöld csatlakozó 5, Emulátor IGN + 12V - Kék csatlakozó 1.

immo emulator

A műszerfalba beépített indításgátlóval felszerelt járművek esetén a készüléket kompakt kivitelben ajánljuk. A telepítéshez tegye a következőket:

1) Válassza le a műszerfal "W" csatlakozóját (zöld csatlakozó 5 érintkező) a műszerfalról és csatlakoztassa a műszerfal "K" csatlakozójához (kék csatlakozó 25 pont).

2) Csatlakoztassa az emulátor "K-Lite" csatlakozóját a műszerfal "K" csatlakozójához (kék csatlakozó 25 pont)

3) Csatlakoztassa a "+ U" csatlakozót a műszerfal "IGN" csatlakozójához (kék csatlakozó 1 pont).

4) Csatlakoztassa a készülék "GND" csatlakozóját a műszerfal "GND" érintkezőjéhez (kék csatlakozó 24 pont).

 

VW Golf III, Passat B4

immo emulator

VW Sharan 98, Lupo 98, Polo 98, T4

immo emulator

VW LT 35

immo emulator


Audi 100, A6, A4, A8

immo emulator

VAG IMMO emulátor V.1

 immo emulator

Alkatrész lista : Cx : 10uF, R2 : 100k, R1, R2 : 10k, Trigger : 74HC14, Microcontroller : AT89C2051, X1 ( kvarc oscillator ) :  11.0592MHz, Tranzisztor : sima NPN tranzisztor, pl. BC547, LED indikálja a modul működését, ha nem világít, akkor működik.

immo emulatorimmo emulator

VAG IMMO emulátor V.2

immo emulator

 

Alkatrész lista : R2 : 4.7K,  R1, R3, R5 : 10K,  Microcontroller : AT89C2051,  X1 ( kvarc oscillator ) : 11.0592MHz, Tranzisztor : sima NPN tranzisztor, pl. BC547, Cx : 220nF (ha nem megfelelő a kommunikáció a  K-Line, akkor módosítani kell), LED indikálja a modul működését, ha nem világít, akkor működik.

immo emulatorimmo emulator

Vag immo V.1 és V.2 mikrokontroller szoftver: http://www.chiptech.hu/Downloads/VAGIMMO1.ZIP

EMULATOR TELEPÍTÉSI ÚTMUTATÓ  AUDI A4, A6, A8 FEHÉR ÉS BLACK IMMO BOX

Immobilizer 4A0953234, 4B0953234, 8D0953234 és mások.

immo emulatorimmo emulator

1, Húzzuk le az immobox csatlakozóját. A vezetékes csatlakozóba az alábbiak szerint kössük be az emulátort :  9: W vonal, 10: K Line, 11: GND (31. kapocs), 12: + 12V (15. kapocs). Az immoboxot akár véglegesen el is távolíthatjuk.

 

EMULATOR TELEPÍTÉSI ÚTMUTATÓ  VW, SEAT, SKODA 6-PIN IMMO BOX (IMMO 1)

Immobilizer 1H0953257, 5WK4678, 7M0953257, 5WK477, 5WK4634 és mások.

immo emulatorimmo emulator 

1, Húzzuk le az immobox csatlakozóját. A vezetékes csatlakozóba az alábbiak szerint kössük be az emulátort : 1: + 12V (15. kapocs),  2: K-Line (2. kapocs), 3: W-Line (3. kapocs), 4: GND (31. kapocs), 6: GND (31. kapocs). Az immoboxot akár véglegesen el is távolíthatjuk.

 

EMULATOR TELEPÍTÉSI ÚTMUTATÓ  VW, SEAT, SKODA 8-PIN IMMO BOX (IMMO 2)

Immobilizer

immo emulatorimmo emulator 

1, Húzzuk le az immobox csatlakozóját. A vezetékes csatlakozóba az alábbiak szerint kössük be az emulátort: 1: + 12V (30. kapocs), 2: + 12V (15. kapocs), 4: GND (31. kapocs), 5: GND (31. kapocs), 7: W-Line, 8. K-Line,

 

MB immo emulator:

 immo emulator

 

Ez az MB Immobilizer Emulator támogatja a Mercedes Sprinter, Vito, ML, A-osztályú autókat CR1 és CR2 motorvezérlő egységgel. A CR1 és a CR2 esetében a kapcsolás azonos. A különbségek csak a kristály oszcillátor frekvenciájában és az uC tartalomban vannak. MB Immo Emulator CR1 kristály oszcillátor frekvenciája 8MHz, CR2 kristály oszcillátor frekvenciája 16MHz. A kapcsolási rajz egyszerű, és nem igényel útmutatót. Minden elektronikai alkatrész szabványos és elérhető. A kontroller adattartalom letölthető: http://www.chiptech.hu/Downloads/MBIMMO.ZIP

immo emulator

Az MB immo emulátor csak módosított motorvezérlő programmal működik:

A CR2 ECU-ban leggyakrabban a 95P08 / 5P08C3 / 35P08 eeprom található.

 Az $ 1D0-tól $ 2D0-ig terjedő címeken az eredeti értékek helyett az alábbi adatokat kell szerkesztenie és beillesztenie:

immo emulator

CR1 ECU 24C04 eeprommal.

 Az eredeti értékek helyett az $ 1EE-tól $ 1F9-ig terjedő címeken a következő adatokat kell szerkeszteni és beilleszteni:  2A 4E 00 00 FF FF 00 9C D4 13 56 01

immo emulator

CR1 ECU 24C02 / B58 eeprommal.

Az eredeti értékek helyett $38 és $39 közötti címeken az adatok szerkesztése és beillesztése: az  2A 4E és a $3F-tól $42 $ -ig terjedő címeken: 9C D4 13 56

 immo emulator

Az MB Immo Emulator-ról az ECU-ra vonatkozó pontos utasítások sok webhelyen érhetők el. Szóval, itt nem fogom beilleszteni a terjedelem csökkentése érdekében.

 

EGR emulátor

 

Az EGR szelep hasznosságára és hibáira az ecu szoftver módosítások esetén visszatérek, a lényeg az, hogy időnként szükségessé válhat az EGR szelep kikapcsolása diagnosztikai célból vagy a drága cserét kívánják egyesek elkerülni. Ki lehet kapcsolni a motorvezérlő átprogramozásával vagy emulátor segítségével.

Az EGR  szelep működési elve: Bizonyos üzemi körülmények között a kipufogó gáz egy részét visszavezeti a szívótorokba és keveri a beszívott levegővel. Mivel ez egy szabályozott szelep, ezért az újabbakat elektromotor (mágnes) mozgatja (régebben vákuum vezérlésű volt), és a nyitás mértékét egy potenciométeres jeladóval ellenőrzik. Arra nem szeretnék kitérni, hogy miért nem jó széntartalommal rendelkező kipufogógázt a szívótorokba vezetni (meg kell nézni a visszavezetésben található összes elem belsejét, vastagon lerakódott korom), az EGR szelep hasznos, mivel csökkenti a nitrogénoxid kibocsátást és segít hamarabb elérni a motor üzemi hőmérsékletét (felmelegíti a beszívott levegőt).

Mindaddig, amíg a rendszer jól működik, addig nincs nagyobb probléma vele (ha leszámítjuk a magasabb üzemanyag fogyasztást), viszont ha a lerakódott korom miatt az EGR szelep már nem tud kinyitni vagy bezárni, akkor nagyon érdekes hibajelenségeket tud produkálni (piros lámpánál lefulladó motor, időszakos rángatás, erőtlenség, stb). Ekkor a szerelő bejelenti a pénztárcánkat igencsak megkönnyítő csere és javítási összeget (nagyobb teljesítményű autók esetén, hűtött EGR szelepet alkalmaznak, a cseréje akár 300.000,-Ft is lehet).

Sokan alkalmazzák a lemezes lezárást, ez azt jelenti, hogy a visszavezetett kipufogó gáz útját egy lemezzel elzárják, viszont ezzel még nincs megoldva az érzékelők által generált hibajel, ami egyes esetekben akár csökkentett üzemmódra kapcsolhatja az autónkat (vészüzemmód - MIL lámpa világít).

Tehát marad a szoftveres kikapcsolás (a motorvezérlő szoftverének módosítása) vagy az emulátor. Ez utóbbi annyiban jobb, hogy könnyebben eltávolítható és visszaállítható az eredeti állapot, valamint kicsit olcsóbb is.

 

Néhány példa az emulátorra.
 

EGR emulator

EGR emulator

EGR emulator

Az EGR emulátor egyszerű eszköz, sok magyarázatot nem igényel. Az építéséhez szükséges alkatrészek bármelyik alkatrészboltban beszerezhetőek.

Az emulátorok csatlakoztatásához azonosítani kell az EGR szelep csatlakozójában az alábbi pontokat:

GND  testpont

PCM+ - EGR szelep motor pozitiv

PCM- - EGR szelep motor mínusz

SSout � sensor kimenet

+5V � sensor tápellátás


TELEFON E-MAIL
+36-30-481-3332 Általános információk: info@motorvezerlo.hu
Ügyfélfogadás csak telefonos egyeztetést követően. Technikai információk: kmcservice@chiptech.hu

Megrendelési email: rendeles@motorvezerlo.hu