Continental MSD85 ECU javítás
BMW N-sorozatú motorok BSD kommunikációs hibái

 

BSD kommunikációs hibajelenségek:

1,- a gépjármű nyitása után azonnal működni kezd a vízpumpa, amely az autó lezárása után is működik
még egy ideig.
2,- nincs akkumulátor töltés / IBS
3,- nincs olajszint/minőség/hőmérséklet jelzés
DME hibaüzenet-memória: 2E7C vagy CD9304

A BSD-hez köthető dolgok: IBS, olaj minőség/szint/hőmérséklet érzékelő, generátor, vízpumpa.
Abban az esetben, ha a vízszivattyú nem kap parancsot a BSD-n keresztül, akkor vészüzemben kezd működni, teljesítménye közel maximumon lesz. Ez azért történik, hogy hiba esetén se engedje meg a motor túlmelegedését. Sérült BSD esetén a vízszivattyú nem tudja, mikor indul be a motor és mikor áll le, azonnal működni kezd amint tápfeszültséget kap (ez könnyen akkumulátor lemerülést
és ezzel más hibákat is okozhat). Az olajszint/hőmérséklet szenzor szintén hibát jelez a műszerfalon illetve megszűnik a generátor töltése is.
Hiba keresés, meghatározása:
Hibátlan BSD kommunikáció esetén a BSD vonalon 12V-os négyszögjelnek kell lennie (terheletlen állapotban állandó a kitöltési tényező, kommunikáció esetén folyamatosan változik) :



Amennyiben minden komponenst lekötünk a BSD vonalról és megjelenik a 12V-os négyszögjel, akkor szerencsénk van, mert az ecu túlélte. A komponensek egyesével való visszakötésével meghatározható a hibás egység.
Mitől szünhet meg a kommunikáció (hibásodhat meg az ecu)?: generátor hiba (fesz. szabályzó), olajérzékelő, esetleg elektromos vízpumpa hiba, de a legfontosabb - a hengerfejen végzett munka után nem rögzítik vissza az injektorok kábeleit (a rögzítés a test), az ecu pedig meghibásodik az injektor impulzustól.

Ezen a képen a BSD kommunikációs IC blokkvázlata látható (TJA....):


Meghibásodás esetén az IC-ben lévő transzisztor zárlatos lesz:






Ilyenkor 12V impulzusok helyett csak 0,5 - 0,7V-os impulzus látható a tranzisztorral sorbakötött dióda nyitófeszültsége miatt. Ha a tranzisztorral sorba kapcsolt dióda is megsérül, a BSD jele egyáltalán nem lesz látható. Az ilyen hiba nem jellemző, mert a BSD meghajtók biztonságosak (kimeneti tranzisztoruk 50 V-os BSD vonali feszültséget, 1000 V-os statikus kisülést is kibírnak). A károsodásnak egyetlen lehetséges okát tudom elképzelni – a befecskendezők vagy gyújtótekercsek jele (amplitúdója több száz V-ot is elérhet). Hasonló problémákkal találkozhatunk – például NOx-érzékelők CAN-vezetékei esetén is. Sajnos a BMW a megnövelt feszültségű vezetékek kettős szigetelését nem végezte el, sem a gyújtótekercsek, sem az injektorok esetén (tervezési hiba vagy szándékos?).

Általában Continental (Siemens) sorozatú ecu van az autóban, pl. MSD85.





Az MSD85-ös ecunál viszonylag könnyen cserélhető a kommunikációs IC, mert a hátfal levétele után hozzáférhető. Vannak viszont olyan típusok, amelyeknél az elektronikai panel alsó felén található az IC és minden tiszteletem azé, aki abból az ecu-ból a duplapaneles elektronikát sérülésmentesen kiszereli (két elektronikai panel párhuzamosan szerelve, az alsó full felülettel ragasztva, a felső kb. 5cm-es szélességben). Láttam már olyan megoldást is, ahol adott ponton, a házon, körkiszúróval vágnak egy 40-50 mm átmérőjű nyílást és azon keresztül cserélik ki az IC-t (hogy mennyire biztonságos megoldás, az aluminium forgácsot el lehet-e eltávolítani, az kérdéses számomra).



TELEFON E-MAIL
+36-30-481-3332 Általános információk: info@motorvezerlo.hu
Ügyfélfogadás csak telefonos egyeztetést követően. Technikai információk: kmcservice@chiptech.hu

Megrendelési email: rendeles@motorvezerlo.hu