Motorvezérlő csatlakozó csere
Néha
úgy alakulnak a dolgok, hogy forrasztási
gyakorlatnak is megfelelő munkákat kapunk.
Chevrolet
Camarro SS.
Az
autó összetört állapotban került
Magyarországra, az ütközés során az ecu csatlakozó aljzata eltört.
Két
probléma merült fel ezzel kapcsolatban:
1
– az aljzatot nem lehet beszerezni,
2
– az aljzat be van préselve a házba, tehát csak
kompletten, házzal együtt cserélhető.
Nem
volt más lehetőség, mint egy bontott ecu
beszerzése. Természetesen ezen amerikai autók ecu-ját még klónozni sem
nagyon
lehet, mert az európai eszközök alkalmatlanok hozzá. Annak pedig még
kisebb
valószínűsége volt, hogy valaki ezt tudja adoptálni az adott kocsihoz.
Egyetlen
lehetőség maradt, mindkét ecu-ból a paneleket kiforrasztani és a jó
csatlakozóra visszaforrasztani a megfelelő panelt. Az egyik csatlakozó
80
érintkezős, a másik 72 érintkezős, tehát egy ecu esetén 152 érintkező,
azaz
összesen 304 érintkező kiforrasztása és 152 érintkező visszaforrasztása
kétoldalas furatgalvanizált panelből.


Ez
a munka mechanikus ónszippantóval és normál
forrasztópákával kivitelezhetetlen lett volna, ehhez már vákuumos
kiforrasztó
állomásra volt szükség. Pótolhatatlansága miatt az eredeti ecu panel
sérülésmentessége a legfontosabb szempont volt. Az elkészült ecu:
