![]() |
![]() |
|
|
|
|
BMW EWS javítás / programozás
EWS - Elektronik WegfahrSperre � elektronikus indításgátló. 1993.09-
1994.12 Logikai
relé, ha nem megfelelő sorrendben
jelennek meg a lábán a feszültségek (központi zár nyitás, ajtónyitás,
gyújtás, stb.)
akkor az önindító szálat
megszakítja, valamint a motorvezérlő megfelelő bemenetét testre
kapcsolja,
amitől az nem indul el. EWS-1
kiiktatása
Ez
a legegyszerűbb
indításgátlás volt és könnyedén kiiktatható, az akkori műszaki
színvonalat képviseli. EWS-2 1995.01.-1998.09.
Ez
már aktív immo
rendszer. Tartalmazta az EWS modult, a kulcskarikát (antenna és a
hozzátartozó
elektronika), a kulcsokban megjelent a transponder és az aktív
motorvezérlő
szoftver, ami együttműködött az ews szoftverével. Az
EWS2 modulban már titkosított szoftverű motorola
mikrokontrollert alkalmaztak �68 HC sorozat�. A transponder a philips
által
gyártott PCF7930, 7931 típus volt. EWS-2
kiktatása
Az
EWS-2 mint minden más elektronikus
rendszer, sajnos elég gyakran meghibásodik: EWS-3 1998.09-2004
EWS 3 modul és EWS3 kulcs
A
rendszer működése nagyjából megegyezik az EWS-2-vel,
néhány különbséggel: Nincs antenna jel fogadó modul, az antenna az EWS3 modulba van bekötve. KM óra állás, pinkód, synkron kód tárolása. A kulcsban már nincs PCF transponder, a távirányító elektronikája generálja az ugrókódokat, a kulcsban akkumulátor található (nem CR2032 elem!!!), a típusa VL-2020 és általában panasonic gyártmányú. EWS-4.3
Az
EWS-3 hardweresen
módosított (felújított) változata. Az előnye: BDM portot alakítottak ki
rajta,
ami azt jelenti, hogy az eszköz ezeken a kapcsolódási pontokon
keresztül
olvasható, programozható, klónozható. EWS
programozás /
javítás Ha meghibásodik a BMW indításgátló rendszere, akkor először végezzünk egy alapos műszeres ellenőrzést. Ellenőrizzük az antenna tekercset, az EWS összes csatlakozó vezetékét, ellenőrizzük, hogy a motorvezérlő és az EWS megkapja-e a +12V-os állandó és gyújtásfeszültséget. Amennyiben nem találunk hibát, akkor következhet a programozás ellenőrzése. Amennyiben a gépjárműben kiszerelés nélkül szeretnénk ellenőrizni/programozni, szükségünk van BMW INPA diagnosztikára, vagy valamilyen jó minőségű autókulcs programozó eszközre, pl. Autel MaxiIM508/608-ra. Amennyiben csak a szinkron szűnt meg, vagy a kulcs valamilyen okból letiltódott, akkor ezen eszközökkel maximum fél óra alatt OBD-n keresztül visszaállíthatjuk az EWS-t illetve szinkronizálhatjuk az ECU-t. Ha nem rendelkezünk ilyen drága eszközökkel, akkor kénytelenek vagyunk kiszerelni az EWS-t és az ECU-t. A programozásukhoz szükségünk van valamilyen EWS olvasó eszközre, pl. XPROG-M, Carprog, VVDI, FVDI. Az EWS-t kiszereljük a műanyag védőburkolatból és csatlakoztatjuk az olvasó eszközt. A képen az EWS 4.3 kapcsolódási pontokat láthatjuk: ![]() Csatlakozunk az EWS-hez és kiolvassuk az eeprom és a flash tartalmat is, mindkettőt elmentjük. Az eeprom tartalom értelmezéséhez szükségünk van egy editor programra /BMW EWS editor 3.2/. Ez beszerezhető egy olvasó eszközzel együtt, amivel tudjuk olvasni, programozni is az EWS-t. Az eeprom tartalom megnyitása után az alábbi információkat látjuk: ![]() Alvázszám, km óra állás, SYNC kód, az EWS-hez rendelt 10 db kulcskód és a jelenleg használatban lévő két kulcs száma. A kulcskód mellett látható, hogy használatban van-e vagy esetleg zárolva. Továbbá az EWS-re vonatkozó adatok, gyáriszám, szoftver installálás időpontja, pincod. Amennyiben a kulcskód mellett a �Locked � zárolva� négyzetben pipát találunk, akkor már meg is találtuk a hiba okát. Nincs más dolgunk, mint a pipát eltávolítani, az eeprom tartalom ezáltal módosításra kerül, a módosított tartalmat elmenteni és visszaírni az EWS-be. Amennyiben az EWS meghibásodik és nem javítható, akkor klónoznunk kell. Klónozáskor az eredeti EWS-ből kiolvasott flash és eeprom adatokat az új (bontott) EWS-be írjuk. A képen profi eszközzel, Autel IM508-al klónozunk egy EWS4.3-at: ![]() Az OBD-n keresztül BMW diagnosztikával történő szinkronizáláshoz az ECU-t fel kell készíteni. Pl. Bosch 0281010205 EDC15M DDE3 ecu, 24C04 eeprom van benne. Az ecut szétszedjük és az eepromot kiforrasztjuk, majd a tartalmát kiolvassuk, valami hasonlót kapunk: ![]() A 00000020C � 00000040A-ig terjedő memória területre �FF� írunk (erre a részre kerül a szinkron kód):
A
BMW gyári
diagnosztikája így már új motorvezérlőnek tekinti az egységet és
hajlandó
szinkronizálni. Kulcsprogramozó eszközök esetén nincs szükség erre, mert azok nem ellenőrzik az ecu állapotát egyszerűn felülírják a meglévő tarb>Az EWS-ek meghibásodásának egyik további oka lehet a km óra értékének módosítása kínai eszközökkel! Bővebb leírás: EWS3.pdf
|
| TELEFON | |
| +36-30-481-3332 | Általános információk: info@motorvezerlo.hu |
| Ügyfélfogadás csak telefonos egyeztetést követően. | Technikai információk: kmcservice@chiptech.hu |
| Megrendelési email: rendeles@motorvezerlo.hu | |